سوالات متداول
پس از دانلود اپلیکیشن یا ورود به سایت،گزینۀ ورود/ثبت نام را انتخاب کنید. سپس شماره تلفن همراه خود را واردکنید. پس از وارد کردن شمارۀ همراه، کد تاییدی که برای شما از طریق پیامک ارسال شده را وارد کنید و وارد فیلمنت شوید.
در صورت بروز خطا از طریق درگاه و یا مشکل فعال نشدن اشتراک بعد از پرداخت، مبلغ طی 24 الی 72 ساعت به کارت بانکی شما بازمیگردد؛ در غیر این صورت میتوانید با پشتیبانی از طریق تماس تلفنی، چت انلاین یا ارسال ایمیل مورد را مطرح و پیگیری کنید.
پس از ورود به فیلمنت میتوانید با انتخاب گزینۀ خرید اشتراک، طرح مورد نظر خود را انتخاب کرده و پس از بررسی اطلاعات پرداخت، وارد درگاه بانکی شوید و اشتراک مورد نظر را خریداری کنید.
پرداخت در فیلمنت به صورت آنلاین و از طریق درگاه پرداخت الکترونیک سامان صورت می گیرد.
پرداخت در فیلمنت به صورت آنلاین و از طریق درگاه پرداخت الکترونیک سامان صورت می گیرد.
در حال حاضر این امکان به دلیل اینکه خرید فقط از طریق کارت های عضو شتاب امکانپذیر است، وجود ندارد.
تمامی آثاری که در فیلمنت برای شما نمایش داده میشود به صورت کاملا قانونی خریداری شده و شما با خرید اشتراک میتوانید به صورت کاملا قانونی تمامی فیلمها، سریالها، مستندها و تاکشوها را تماشا کنید.
خیر، پس از پرداخت حق اشتراک، امکان لغو آن در فیلمنت وجود ندارد .
در صورتی که از طریق اپراتور خود پیامهای تبلیغاتی را مسدود کردهاید در ارسال پیامک فعالسازی با مشکل مواجه خواهید شد.اگر به صورت مکرر درخواست پیامک فعالسازی را انتخاب کردید به مدت چند دقیقه صبوری کرده و دوباره برای دریافت کد اقدام کنید.
شما میتوانید با مراجعه به قسمت پروفایل و انتخاب گزینۀ ویرایش اطلاعات کاربری، اطلاعات کامل خود را ثبت کنید و همچنین برای تغییر و یا تعیین گذرواژه در بخش پروفایل گزینۀ تعیین گذرواژه را انتخاب کنید.
نحوه خرید محتوا در لنز چگونه است؟
در اپلیکیشن لنز از قسمت پروفایل وارد صفحه خرید اشتراک شوید و محتوای موردنظر را خریداری کنید. امکان خرید موسیقی یا فیلم یا برنامه زنده به صورت همزمان وجود دارد.
آیا امکان استفاده همزمان چند کاربر از یک حساب کاربری وجود دارد؟
بله. دو کاربر میتوانند به صورت همزمان از یک حساب کاربری استفاده کنند. در صورت تمایل کاربر سوم به استفاده از همان حساب، یکی از دو کاربر فعال باید از برنامه خارج شود تا نفر سوم امکان ورود به آن را داشته باشد.
چطور میتوانم محتوای موردنظرم را پیدا کنم؟
گزینه جستجو به شما کمک می کند بهراحتی به محتوای موردنظر دسترسی پیدا کنید.
چطور میتوانم برنامههای پخششده از صدا و سیما را در لنز تماشا کنم؟
با انتخاب شبکه مورد نظر از قسمت پخش زنده میتوانید برنامه در حال پخش و آرشیو هفت روزه شبکه را مشاهده کنید.
چطور میتوانم برنامهای را برای تماشا علامت بزنم؟
روی آیکون کلیک کنید تا برنامه موردنظر به فهرست برنامههایی که بعدا میخواهید ببینید اضافه شود.
آیا اپلیکیشن لنز میتواند زمان پخش برنامه مورد علاقهام را به من یادآوری کند؟
بله. در شبکه موردنظر «لیست پخش» را انتخاب و با کلیک روی آیکون قابلیت یادآوری زمان پخش را فعال کنید.
چگونه میتوانم برنامه مورد علاقه خود را پس از پخش آن مشاهده کنم؟
شما میتوانید همزمان با تماشای برنامه مورد علاقهتان آن را ضبط کرده یا تاریخ و ساعتی را مشخص کنید تا اپلیکیشن لنز برنامه را بهصورت خودکار برایتان ضبط کند. ضمنا برنامه مورد علاقه شما تا زمانی که در آرشیو باشد قابل تماشاست.
تا چه مدت پس از پخش یک برنامه به بازپخش آن دسترسی دارم؟
برنامههای موجود در اپلیکیشن تا ۷ روز پس از پخش قابل دسترسی هستند؛ در ضمن میتوانید برنامههای مورد علاقه خود را تا ۱۰ ساعت ضبط کنید.
آیا شبکههای استانی به فهرست شبکههای موجود اضافه خواهند شد؟
شبکههای استانی متناسب با دسترسی محتوا و درخواست مخاطبان اضافه میشوند. در حال حاضر شبکههای استانی خوزستان، سهند، سحر کردی، سحر آذربایجان و سحر بالکان در فهرست شبکههای تلوزیونی لنز موجودند.
تغییر کلمه عبور از چه راهی ممکن است؟
برای تغییر کلمه عبور میتوانید روی «رمز خود را فراموش کردهام» کلیک کرده یا از طریق پروفایل خود و گزینه «تغییر رمز عبور» اقدام کنید.
والدین چگونه میتوانند بر روی شبکههای موجود کنترل داشته باشند؟
با انتخاب آیکون قفل، میتوان دسترسی به محتوای شبکه موردنظر را محدود کرد.
چطور میتوانم درباره برنامهای که تماشا کردهام نظر دهم؟
با ستارهدادن میتوانید میزان رضایت خود را از برنامهای که تماشا کردهاید نشان دهید.
آیا قسمتی وجود دارد که به من برنامههایی را برای تماشا پیشنهاد بدهد؟
در قسمت «پیشنهاد لنز»، با توجه به نوع محتواهایی که در گذشته تماشا کردهاید فیلمها و سریالهایی برای تماشا به شما پیشنهاد میشود. همچنین در دسته «منتخب سردبیر» فیلمهای پیشنهادی را خواهید دید.
چگونه میتوانم درباره برنامهای که قصد تماشای آن را دارم اطلاعاتی کسب کنم؟
در صفحه اصلی هر محتوا، اطلاعات مربوط به آن قرار داده شده است.
چگونه میتوانم مطلع شوم چه برنامههایی از طریق حساب کاربری من تماشا شدهاند؟
در پروفایل خود به قسمت «آخرین مشاهده» بروید تا آخرین فیلمها و سریالهای تماشاشده از طریق حساب کاربری خود را ملاحظه کنید.
آیا از طریق سرویسهای اینترنتی دیگر، مثلا خارج از کشور، امکان استفاده از لنز وجود دارد؟
لنز فقط از طریق سرویسهای اینترنتی داخل کشور قابل استفاده است.
آیا امکان استفاده رایگان از محتوای لنز به عنوان طرح تشویقی وجود دارد؟
برنامههای تمام شبکههای صدا و سیما همواره رایگان خواهند بود، اما برای استفاده از برنامههای دیگر تخفیفی در نظر گرفته نشده است.
آیا برنامه لنز در گوشیهای ویندوزفون و بلکبری هم قابل استفاده است؟
خیر. این اپلیکیشن تنها بر روی سیستمهای اندروید و iOS نصب و اجرا میشود.
آیا تمام نسخه های اندروید و iOS قابلیت نصب اپلیکیشن را دارند؟
بله.
در صورت قفلشدن صفحه نمایش در زمان پخش، نمایش برنامه ادامه مییابد یا متوقف میشود؟
به محض قفل شدن صفحه نمایش، پخش برنامه و در نتیجه مصرف ترافیک اینترنت متوقف میشود.
آیا امکان استفاده همزمان چند کاربر از یک حساب کاربری وجود دارد؟
بله. دو کاربر میتوانند به صورت همزمان از یک حساب کاربری استفاده کنند. در صورت تمایل کاربر سوم به استفاده از همان حساب، یکی از دو کاربر فعال باید از برنامه خارج شود تا نفر سوم امکان ورود به آن را داشته باشد.
برای اطلاعات بیشتر، خواهشمندیم به بخش “شرایط استفاده” و “حریم خصوصی” در وب سایت یا اپلیکیشن آیونت مراجعه کنید.
سایت آیونت را روی مرورگر تلویزیون باز کنید فیلم ببینید چنانچه روی تلویزیون شما فیلم پخش نشد از پایین سایت روی دکمه TV کلیک کرده یکی از دو پلیر پیشنهادی را انتخاب نمایید، هر کدام با تلویزیون شما منطبق بود به عنوان پلیر پیش فرض انتخاب نمایید.
اگر شما کاربر اندروید هستید، اپلیکیشن آیونت را به صورت مستقیم از وب سایت آیونت دانلود کنید. اگر کاربر iOS هستید، میتوانید نسخه وب اپلیکیشن آیونت را از وبسایت آیونت دریافت کنید.
خیر. دانلود اپلیکیشن آیونت رایگان میباشد.
فقط مدیریت آیونت و شرکت صاحب امتیاز و مالک آن به اطلاعات شخصی شما دسترسی دارند. اطلاعات شما را نه بصورت فروش و نه بصورتی دیگر در اختیار شخص یا سازمان های ثالث قرار نمیگیرد. اطلاعات شما به بیرون از مرزهای جمهوری اسلامی ایران نشر نخواهد یافت. برای اطلاعات بیشتر، خواهشمندیم به بخش “حریم خصوصی” در وب سایت یا اپلیکیشن آیونت مراجعه کنید.
شما می توانید با مراجعه به وب سایت یا اپلیکیشن آیونت و کلیک بر روی “ارتباط با ما”، یک فیلم یا برنامه تلویزیونی خاص را درخواست نمایید. در صورت دسترسی به محتوای درخواستی و دریافت مجوزهای مربوطه، سرویس آیونت درخواست شما را در بازه زمانی مناسب تامین خواهد کرد.
بله، شما می توانید از طریق وب سایت یا اپلیکیشن آیونت، به سرویس آیونت دسترسی داشته باشید. بستگی به مکان شما، ممکن است برخی محدودیت ها اعمال گردد.
با توجه به نوع اشتراک، شما می توانید با دنبال کردن دستورالعمل ها در آگهی های پروموشن های آیونت، در آن ها شرکت کنید.
ابتدا از متصل نبودن فیلترشکن خود اطمینان حاصل کنید در غیر این صورت این موضوع احتمالا به خاطر کیفیت و پوشش خدمات اپراتور شما میباشد. همچنین، پیشنهاد میکنیم که عملکرد دستگاه های خود را بررسی نمایید چرا که ممکن است نرم افزارهای دیگر در پسزمینه دستگاه باعث افزایش بار پردازنده شما باشند.
بله. این ویژگی در سرویس آیونت در دسترس می باشد، شما میتوانید با استفاده از جستجوی سایت و همچنین دستهبندی ها و تگ های صفحهاصلی به محتوای دلخواه خود دسترسی داشته باشید.
سرویس آیونت طیف وسیعی از کیفیت تصویری را تا کیفیت Full HD ارائه می دهد. کیفیت تصویری در هنگام پخش فیلم ها به کیفیت اینترنت، قابلیت های دستگاه شما و همچنین فرمت انتشار نسخه اصلی فیلم بستگی دارد (به این معنی که فیلم های قدیمی تر در زمان تولید، وضوح تصویر محدودتری داشتند).
اگر نیاز به کمک دارید، خواهشمندیم به ” ارتباط با ما” در وب سایت و اپلیکیشن آیونت مراجعه کنید.
دستگاه هایی که دارای سیستم عامل اندروید یا iOS هستند میتوانند اپلیکیشن آیونت را پشتیبانی کنند. همچنین وبسایت آیونت علاوه بر مرورگرهای گوشی های هوشمند و کامپیوترهای شخصی قابل استفاده در تلویزیون های هوشمند به آدرس tv.aionet میباشد. برای اطلاعات بیشتر، خواهشمندیم به بخش “شرایط استفاده” و “حریم خصوصی” در وب سایت یا اپلیکیشن آیونت مراجعه کنید.
آیونت حق حذف نظراتی که ممکن است نامناسب، توهین آمیز یا گمراه کننده تشخیص داده شوند را برای خود محفوظ می دارد.
شما میتوانید محتوای موردنظر خود را در اپلیکیشن آیونت دانلود و به صورت آفلاین تماشا کنید. محتوای دانلود شده صرفاً در اپلیکیشن های آیونت قابل پخش میباشند به این دلیل که اجازه تدوین و پخش محتوای سرویس آیونت متعلق به آیونت و شرکت صاحب امتیاز و مالک آن میباشد. از این رو و در حال حاضر ویژگی دانلود محتوی برای کاربران و مشترکین آیونت فقط از طریق اپلیکیشن میسر میباشد.
سرویس آیونت زیرنویس ها و دوبله ها را در ترکیبی از انگلیسی و فارسی ارائه می کند. برخی محتواها ممکن است، با توجه به درخواست مشترکین، به زبان اصلی (غیر از انگلیسی) نیز ارائه شوند.
خواهشمندیم برای اطلاعات بیشتر، به وب سایت یا اپلیکیشن آیونت مراجعه کنید.
اگر شما برنده جایزه از آیونت باشید، مرکز خدمات مشترکین آیونت برای هماهنگی تحویل جایزه با شما تماس خواهد گرفت.
سیستم هوشمند آیونت به گونه ای طراحی و پیاده سازی گردیده است که بتواند براساس سرعت اینترنت یک مشترک، محتوای ممتاز آیونت را با بهتریت کیفیت پخش و در اختیار مشترک خود قرار داده و بدینوسیله بتواند در کاهش هزینه اینترنت شخصی مشترک فوق نقش مهمی را ایفا نماید.
اگر مشترک اینترنت آیو هستید، میتوانید کلیه محتوای سایت را بدون مصرف شدن حجم اینترنت خود تماشا کنید. حجم اینترنت مصرفی برای مشترکین سایر اپراتورهای اینترنت نیم بها محاسبه میشود.
شما میتوانید در صفحه پرداخت اشتراک موردنظر خود، کد تخفیف را در قسمت “کد تخفیف” وارد کنید و بر روی بررسی کد تخفیف کلیک کنید.
برای اطلاعات بیشتر در مورد خدمات آیونت و ویژگی های آنها،و اگر نیاز به کمک دارید، خواهشمندیم به ” ارتباط با ما” در وب سایت و اپلیکیشن آیونت مراجعه کنید.
تلویزیون اینترنتی آفرینک سرویس مخصوص بچهها برای تماشای فیلم و انیمیشن است. دسترسی به آفرینک از دو مسیر اپلیکیشن و وبسایت آماده شده است تا فرزند شما بتواند با هر امکاناتی که در اختیار دارد از محتوای ایمن و جذاب آن بهرهمند شود. آفرینک ارزشِ «سرگرمیآموزی» را برای بچههای شما، و ارزشِ «آسودگی خاطر» را برای خودتان مهیا کرده است. مخاطبان اصلی آفرینک کودکان و نوجواناناند؛ امّا شما هم میتوانید در کنار فرزندتان بنشینید و از تماشای انیمیشنهای جذاب و خاص آفرینک لذت ببرید.
تمام محتواهای آفرینک پیش از انتشار بازبینی شدهاند تا مناسبترین محتوا – با نگاه به معیارها و ارزشهای اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و آموزشی – پیش روی فرزند دلبندتان باشد. این رسانۀ دیجیتالِ امن شما را خاطرجمع خواهد کرد که کودکتان ساعاتی آموزنده و تاثیرگذار را با آفرینک خود خواهد گذراند. در کنار معیارهای کیفی، آفرینک تلاش کرده تا از بُعد کَمّی هم پیشرو باشد. فرزند شما در آفرینک به دنیایی از کارتونها و انیمیشنهای قدیمی و جدید دسترسی خواهد داشت. شاید خودتان هم بخواهید از آفرینک برای تجدید خاطرههای نوستالژیک سالهای کودکی و نوجوانیتان استفاده کنید! بههرحال، در آفرینک همهچیز مهیاست تا کودکان و والدین ساعتهایی خوش و لذتبخش، و همچنین آموزنده را تجربه کنند.
کارتونها، فیلمها و سریالهای آفرینک از بین محبوبترین، بهترین و پُربینندهترین انیمیشنهای جهان انتخاب میشوند. بسیاری از این انیمیشنها توسط تیمهای حرفهای دوبله میشوند و بعد روی آفرینک قرار میگیرند. تعدادی از کارتونها هم با زیرنویس فارسی در آفرینک منتشر میشوند تا به تقویت زبان انگلیسی شما کمک کنند.
خیالتان راحت! آفرینک سالها پیش برای اینکه فعالیت خود را آغاز کند تمام مجوزهای لازم برای راهاندازی یک سرویس انتشار آنلاین محتوای صوتی و تصویری را اخذ کرده است. تمام فعالیتهای آفرینک نیز مطابق با قوانین کشور است. همچنین در انتخاب انیمیشنها و انتشارشان، در کنار قوانین رسمی، معیارهای فرهنگی و اجتماعی نیز مورد نظر قرار گرفتهاند.
روشهای مختلفی برای تماشای انیمیشنهای آفرینک روی تلویزیون وجود دارد: • اگر تلویزیون اندرویدی دارید بهراحتی میتوانید اپلیکیشن آفرینک را روی آن نصب کنید. • راه دیگر این است که مرورگر تلویزیون را باز کنید، وارد سایت آفرینک شوید، و کارتون مورد نظرتان را پخش کنید. • میتوانید از اندروید باکس نیز استفاده کنید و اپلیکیشن آفرینک را روی آن نصب کنید. • و میتوانید سایت آفرینک را روی لپتاپ باز کرده، کارتون مدنظرتان را پخش کنید؛ سپس لپتاپ را با کابل HDMI به تلویزیونتان وصل کنید. • همچنین میتوانید از Smart View استفاده کنید. ابتدا Screen Mirroring تلویزیونتان را تنظیم کنید، اپلیکیشن آفرینک نصبشده روی گوشیتان را باز کنید، از طریق اسمارت ویو گوشی را به تلویزیون متصل کنید، و در نهایت با خیال راحت کارتون را روی گوشیتان پخش کنید.
برای اشتراکگذاری؛ نشانۀ اشتراکگذاری را از بالای صفحۀ کارتون انتخاب کنید، بعد از منوی بازشده، شبکۀ اجتماعی موردنظرتان را برای ارسال به دوستانتان انتخاب کنید.
اینترنت شما حین تماشای آفرینک نیمبها محاسبه خواهد شد. در کنار این، آفرینک امکان «تنظیم اتوماتیک کیفیت» را هم مهیا کرده تا کیفیت پخش انیمیشنها با توجه به سرعت اینترنتتان تنظیم شود؛ تا هم در مصرف اینترنت صرفهجویی کنید، و هم موقع تماشا قطع و وصل نداشته باشید.
انیمیشنها و کارتونها در آفرینک بر اساس ردۀ سنی دستهبندی شدهاند. حال شما میتوانید با توجه به سن فرزندتان محتوای مخصوص به آن ردۀ سنی را انتخاب کنید. آفرینک این امکان را در دسترس شما قرار داده است که با ایجاد فیلترهای سنی محتواهای نمایشدادهشده به فرزندتان را تنظیم کنید تا با خیال راحت بتوانید کودکتان را با آفرینک تنها بگذارید و مطمئن باشید که محتوای نامناسب برای سن خود را تماشا نخواهد کرد.
تصمیمگیری دربارۀ میزان زمان صرفشده توسط فرزندتان با شماست و بهترین افراد برای تعیین ساعتها خود والدین هستند. آفرینک نیز با توجه به این مسئله، امکان این را فراهم آورده که شما بتوانید محدودیت ساعتی برای کودک خود مشخص کنید تا فقط در همان بازه بتواند بهتماشای انیمیشنهای آفرینک بنشیند.
اگر همچنان سوالهایی در ذهن دارید و میخواهید پیش از استفاده از آفرینک پاسخ آنها را بدانید، میتوانید از صفحۀ ارتباط با ما استفاده کنید و سوالتان را بپرسید.
اینترنت مصرفی روی کاناپه برای کاربران «آسیاتک» ، «های وب» ، «پیشگامان» و «فنآوا» رایگانه و اینترنت مصرفی بقیه کاربرها بصورت نیمبها محاسبه میشه.
راستی بقیه سرویس دهندههای اینترنت هم به زودی به این لیست اضافه میشن.
فیلمهای رایگان کاناپه با علامت رایگان پایین فیلمها مشخص شده، بعضی از فیلمها حتی نیاز به عضویت یا ورود ندارن و با چند کلیک ساده میتونید فیلم تماشا کنید.
در ضمن پیشنهادهای هفتگی کاناپه رو از دست ندید، کاناپه بصورت دورهای یه تعداد از فیلمها رو براتون رایگان میکنه.
معمولا در این مواقع مبلغی که واریز کردید نهایتا تا 72 ساعت به حسابتون برمیگرده، اگه برنگشت میتونید مدارک پرداخت خودتون و شماره همراهی که با اون ثبتنام کردید رو به ایمیل support@kanape.ir ارسال کنید تا همکاران ما مشکل رو براتون پیگیری کنند.
- اشتراک روزانه (پرداخت از طریق شارژ سیمکارت _ ویژه مشترکین همراه اول):
برای خرید اشتراک روزانه کاناپه از دو طریق میتونید اقدام کنید:
- از طریق سامانه پیامکی: شما به راحتی و تنها به دو حرکت میتونید اشتراک روزانه کاناپه رو فعال کنید؛ اول عدد 1 رو به سرشماره 30844115 بفرستید و بعد برای تایید عدد 2 رو بفرستید و تمام!
- از طریق وبسایت: برای فعالسازی اشتراک روزانه کاناپه مراحل مشابه خرید اشتراک بلندمدت رو طی میکنید با این تفاوت که در مرحله انتخاب طرح گزینه «اشتراک روزانه» رو انتخاب میکنید و بعد روی گزینه “پرداخت با طریق سیمکارت” کلیک میکنید.یه رمز 4 رقمی براتون پیامک میشه که با وارد کردن اون و تایید عضویت اشتراکتون فعال میشه.
- اشتراک بلندمدت (پرداخت از طریق کارت بانکی):
برای خرید اشتراک کاناپه قبل از هر چیز وارد حساب کاربری خودتون بشید و بعد به صفحه اشتراک برید و روی گزینه اشتراک کلیک کنید.
حالا تو مرحله دوم میتونید طرح اشتراک مورد نظر خودتون رو انتخاب کنید.
مرحله سوم هم میشه انتخاب گزینه “پرداخت با کارت بانکی” و تایید پرداخت و انتقال به درگاه بانکی و پرداخت!!
حالا شما مشترک کاناپه هستید و میتونید از تمام محتواهای روی کاناپه لذت ببرید